15 maj 2013

Olej kokosowy

Już od jakiegoś czasu testuję olej kokosowy do nakładania na włosy. Skończył mi się ten z Alterry, więc postanowiłam spróbować jakiś inny i padło na kokosowy :)

Coś o oleju kokosowym
Posiada szeroki wachlarz zastosowania. Olej kokosowy jest opisywany jako "najzdrowszy olej na ziemi". Oprócz kulinarnego zastosowania przynosi wszechstronne korzyści pielęgnacyjne.

Idealny do smażenia orientalnych potraw,gotowania, pieczenia ciast i robienia deserów. Nadaje się również do smarowania pieczywa.
Świetnie się wchłania w potrawy. Nie ma wpływu na smak przyrządzanej potrawy.

Olej kokosowy znalazł również zastosowanie jako środek pielęgnacyjny i kosmetyczny oraz do masaży.
Można stosować jako balsam do ciała. Jest idealny do cery suchej i łuszczącej się, swędzącej. Najlepsze rezultaty można uzyskać wcierając olej w jeszcze wilgotna skórę,tuż po kąpieli. Łagodzi objawy związane z łuszczycą, zapaleniem skóry i egzemą. Używany do masażu wspomaga naturalną, równowagę skóry. Zmiękcza skórę zapobiegając jej przesuszeniu oraz łuszczeniu się. Zapobiega zmarszczkom, obwisłej skórze oraz plamkom na ciele. Sprzyja zdrowemu i promiennemu wyglądowi skóry. Dostarcza ochrony przed szkodliwymi skutkami ultrafioletowego promieniowania słonecznego. Masaż z użyciem oleju kokosowego jest niezapomnianym przeżyciem. Olej kokosowy do Masażu stosowany jest na całym świecie przynosi relaks i znacznie poprawia stan skóry. Polecany jest zwłaszcza do bardzo suchej i pękającej skóry, przeznaczony również dla skóry dojrzałej, uszkodzonej przez słońce, a także przy neurodermitis. Olej kokosowy ma działanie "chłodzące" i uspokajające.

W przypadku bardzo delikatnej i przesuszonej cery olej jest używany jako preparat do demakijażu oczu i twarzy.

Olej można również delikatnie wcierać w skórę twarzy w celu lepszego nawilżenia i nadania jej blasku.

Olej kokosowy nakładany na włosy doskonale je pielęgnuje, zapewnia ich odbudowę i ochronę oraz usuwa łupież.
Jest idealny dla osób, które mają suche, zniszczone włosy, ze skłonnością do rozdwojonych końcówek.

Aby odżywić włosy olejem należy go wmasować na mokre włosy, nałożyć na nie foliowy czepek i owinąć głowę ręcznikiem.
W zależności od zapotrzebowań pozostawić olej na włosach na godzinę lub całą noc, a następnie dokładnie umyć włosy.  Świetnie się sprawdza w połączeniu z olejkiem bawełnianym - odżywia włosy, sprawia, że stają się wyjątkowo jedwabiste i miękkie. Olej można używać również bez spłukiwania. Należy jednak uważać z dozowaną ilością, aby nie obciążyć i nie przetłuścić włosów. Odrobina oleju, roztartego palcami i nałożonego na końcówki włosów jest doskonałą pielęgnacją.

Właściwości oleju kokosowego
- antybakteryjny
- antywirusowy
- antyseptyczny, wspomaga gojenie ran
- reguluje przemianę materii
- nie przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej
- wzmacnia mięsień sercowy
- nie obciąża trzustki
- łagodzi dolegliwości cukrzycowe
- odżywia skórę
- pomocny w egzemach
- spowalnia starzenie się skóry i powstawanie zmarszczek
- wzmacnia włosy
- likwiduje łupież
- nie zawiera cholesterolu
- dobry dla diabetyków
- posiada neutralny zapach

Sposób przechowywania
Olej należy trzymać w zakręconym pojemniku, w temperaturze pokojowej. Należy chronić od światła słonecznego i wilgoci. Można przechowywać w lodówce. Przechowywany w temperaturze pokojowej, czyli poniżej 25 C, utwardza się i wygląda jak masło o białej, mlecznej barwie.Nie ma to wpływu na jego jakość. Powyżej temperatury 25 C olej będzie mieć postać płynną. Aby upłynnić olej wystarczy pojemnik z olejem skierować pod strumień ciepłej wody lub umieścić w naczyniu z ciepłą wodą, ewentualnie można postawić koło grzejnika.

Skład
Mówi samo za siebie :)

Cena
12,99zł/500ml (Allegro)

Moja opinia
Jak widać olej zamknięty jest w plastykowym słoiku. Konsystencja masy, jeśli temperatura jest poniżej 25 stopni. Wystarczy dosłownie na chwilkę włożyć pod ciepłą wodą, by zaczął zamieniać się w ciecz :) Jest bezzapachowy. Olej mieszam wraz z wodą i odżywką (wszystko oczywiście w odpowiednich proporcjach). Taką mieszankę nakładam na włosy - od połowy w dół - na około godzinę - dwie przed myciem. Robię tak co najmniej dwa razy w tygodniu. Efekty są zadowalające - włosy są naprawdę odżywione, błyszczące i miękkie w dotyku. Nie muszę chyba wspominać, że 500ml jest naprawdę wydajne :)
Olej kupiłam na Allegro z apteki, która mieści się w Łodzi. Mam o tyle dobrze, że bywam tam często, to sobie odebrałam na miejscu. Jeśli macie ochotę zakupić olej, to mogę podać linka do sprzedawcy :)
Jak mi się skończy, a nie mam pojęcia, kiedy to będzie, to prawdopodobnie znowu go zakupię, albo spróbuję czegoś innego. Może migdałowego?:)

Niestety od piątku spałam tylko 8h, wczoraj udało mi się zasnąć na dłużej niż godzinę w końcu... Trzymajcie za mnie kciuki, by moje życie prywatne wróciło w końcu do normy...
Miłego dnia!

Charlotte

14 komentarzy:

  1. dobrze, ze Ci sie zaczelo znowu układać:) nie znam oleju kokosowego ale uwielbiam kokos i pewnie zasmakuje i tego olejku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam ten olej kokosowy.
    używałam kilka razy na ciało. włosy mam wysokoporowate więc olej kokosowy w moim przypadku się nie sprawdzi. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. również olecam wypróbować ten olej. za tą cenę naprawdę warto. mamy sporo zabawy i możemy go testować na różne sposoby.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałby mi się taki, bo mi skóra schnie ;x
    Życzę Ci wyspania się w końcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie kokos puszy niestety włosy, a to wielka szkoda bo zapach jest boski eh :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też aktualnie mam, osobiście nie lubię trzymać na włosach,a najbardziej nakładać,ale zdecydowanie robi im dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od kilku miesięcy używam oleju kokosowego, ale w kuchni;) Jest rewelacyjny. Nierafinowany, ten z pierwszego tłoczenia pachnie cudnie, delikatnie kokosem:) Uwielbiam go!
    pozdrawiam
    http://kosmetycznawyspa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd się przyznać, ale stosowałam do tej pory tylko w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. naczytałam się o nim wiele dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jeszcze nie stosowałam oleju kokosowego;)

    OdpowiedzUsuń
  11. a kurat tego masełka używam też w kuchni :) wspomaga odchudzanie, przynajmniej tak czytałam:) a na włosy jeszcze stosuje olej jojoba, migdałowy i z pestek winogron, osobno lub mieszankę.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz! Staram się odwiedzać Wasze blogi na tyle, na ile pozwala mi czas. Jeśli macie pomysł na jakiś post inny niż recenzje książek - jestem otwarta na sugestie. Mogą to być posty związane z nauką języków obcych, tłumaczeniem seriali, czy innego typu.
Jeśli masz pytania to zapraszam do kontaktu: misako.amaya@wp.pl

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia