Filmowo 01 - październik i listopad 2013

Odkąd zaczął się rok akademicki, moja podróż do Łodzi mija pod wpływem oglądania filmów na tablecie. Plus jest taki, że Polskibus stworzył dużo więcej połączeń na trasie Wrocław - Łódź (i nietylko) a w dodatku moja podróż trwa 3,5h (dla porównania - PKSem 5,5h).



Na pierwszy zjazd ściągnęłam sobie różne filmy i do końca nie wiedziałam, co obejrzeć. Na liście znaleźli się m.in. Szybcy i Wściekli 6. Powiem Wam szczerze, że jakoś do tego mnie nie ciągnęło, za duży chyba szum był przy premierze. Bez entuzjazmu zaczęłam oglądać, ale po chwili tak się wciągnęłam, że po tej części na nowo oglądałam wszystkie :D
Premiera: 24 maja 2013 (Polska), 7 maja 2013 (świat)
Reżyseria: Justin Lin
Scenariusz: Chris MorganObsada: Diesel Vin, Walker Paul, Johnson Dwayne, Brewster Jordana, Rodriguez Michelle
Fabuła: w Moskwie dochodzi do napadu na rosyjski konwój wojskowy. Jedynym człowiekiem, który jest w stanie pomóc agentowi Hobbsowi (Dwayne Johnson)  w odnalezieniu sprawcy jest Dominic Toretto (Vin Diesel).

Toretto decyduje się na pomoc, gdy odkrywa, że Letty (Michelle Rodriguez), jego ukochana dziewczyna, nie zginęła i pracuje dla Owena Shawa (Luke Evans), najemnika z przeszłością w służbach specjalnych, który jest teraz głównym celem Hobbsa.

Toretto ponownie zbiera swój doborowy zespół i wraz z Brianem O'Connorem (Paul Walker) oraz całą oryginalną ekipą wyrusza za Shawem w niezwykle ekscytujący, pełen napięcia i zaskakujących zwrotów akcji pościg po Europie. Każdy kolejny wyścig jest jeszcze szybszy i bardziej wściekły! 

empik.com

Moja opinia
Tak jak wspomniałam na początku - z entuzjazmem nie podchodziłam do tego filmu, ale jak się wciągnęłam, to w autobusie aż mnie nosiło :D. Co prawda akcja końcowa na lotnisku to tak naprawdę trochę śmiechu warte, bo od kiedy pas startowy jest taki długi ?XD'
Generalnie to wszystko mi się podobało, nie da się nudzić przy tym filmie. Jeśli jednak ktoś nie oglądał pozostałych części to końcówka szóstki może się wydawać, jak to ujął mój szwagier, z du*y wzięta :D. Tak naprawdę to te wszystkie części nie są po kolei xD Fabułowo to po 6 powinna być 3, a raczej przed końcówką 6 jak jeden z bohaterów ginie. Ja sama nie mogę doczekać się 7, która będzie miała premierę bodajże 11.07.2014 (i wtedy na bank idę na to do kina!). A z tego co czytałam, to mają potem powstać jeszcze 2 części :D

Premiera: 28 czerwca 2013 (Polska), 21 maja 2013 (świat)
Reżyseria: Louis Leterrier
Scenariusz: Boaz Yakin, Edward Ricourt, Ed SolomonObsada: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher, Dave Franco, Morgan Freeman
Fabuła: Agenci FBI i Interpolu śledzą grupę iluzjonistów, którzy podczas przedstawień napadają na banki a ukradzione pieniądze rozdają publiczności. 
filmweb.pl

Moja opinia
Po zapowiedziach spodziewałam się czegoś lepszego niż to co zobaczyłam. Trochę się nudziłam przy tym filmie, ale przyznaję iż sztuczki, które odbyły się w nim, były bardzo fajne :) Jednak nie obejrzałabym drugi raz tego filmu. Stąd też skromna opinia na jego temat.

Tytuł polski to Raz dwa trzy umierasz Ty
Premiera: 6 sierpnia 2012 (świat)
Reżyseria: Robert Heath
Scenariusz: Matthew McGuchan
Obsada: David Oakes, Jason Maza, Tom Kane, Liam Boyle, Jennie Jacques, Florence Hall, Jack Gordon 
Fabuła: dla piątki studentów świętujących zakończenie pierwszego roku impreza robi się nieprzyjemna, gdy podczas gry "Prawda czy wyzwanie" jeden z nich - Felix (Tom Kane) zostaje na oczach wszystkich upokorzony. Przyjaciele nie podejrzewają, że wkrótce odczują skutki tego z pozoru błahego incydentu. Kilka miesięcy później starszy brat Felixa, Justin (David Oakes), organizuje prywatne party, na które zostają oni wszyscy zaproszeni. Nie przypuszczają jednak, że zamiast upojnej zabawy, zmuszeni zostaną do wzięcia udziału w brutalnej grze...
filmweb.pl

Moja opinia
Do obejrzenia tego horroru zaintrygował mnie znaleziony przez przypadek trailer. Chciałam od razu obejrzeć, ale przyznam się, że był już wieczór i się bałam, więc przełożyłam to na następny dzień. I tak naprawdę niepotrzebnie, bo straszny to on prawie wcale nie był, ale... okropny i poryty xD W tym sensie, że postać Justina była okropna. Początek wydaje się taki stereotypowy - bogate dzieciaki na domówce, poniżają kogoś. Co do czego to muszę przyznać, że zakończenie było jednak zaskakujące. Nie wpadłabym na taki powód tej całej zaistniałej sytuacji. Ogólnie to polecam, film znośny :) Na pewno nie żałuję, że się na niego zdecydowałam :)

Premiera: 14 marca 2013 (świat)
Reżyseria: Felix Fuchssteiner
Scenariusz: Katharina Schöde, Felix Fuchssteiner
Obsada: Marina Ehrich, Jannis Niewöhner, Laura Berlin, Jennifer Lotsi 
Fabuła: wszyscy uważają, że to Charlotte ma gen podróżowania w czasie. Jaką niespodziankę mają wszyscy, kiedy prawda wychodzi na jaw i się okazuje, że to Gwendolyn go posiada. Gwendolyn i Gideon, ostatni podróżnicy w czasie, odwiedzają minione wieki, by wypełnić tajną misję. 
filmweb.pl

Moja opinia
Teoretycznie film bazuje na książce. Teoretycznie, bowiem praktycznie do końca tak nie jest. Akcje są pomieszane. Pozostałych części nie czytałam, ale z tego co słyszałam, to niektóre wątki z następnych tomów, są właśnie już tutaj. Generalnie film się podobał, fajnie się go oglądało, aktorzy nie razili w oczy. Jak dla mnie to nawet, gdyby ten film był po ang. to i tak można byłoby odgadnąć, że jest produkcji niemieckiej :D
Obejrzałam z ciekawości, bo czytałam książkę, która bardzo mi się podobała. Recenzję znajdziecie TUTAJ.

Premiera: 10 marca 2013 (świat)
Reżyseria: Eric Heisserer
Scenariusz: Eric Heisserer
Obsada: Paul Walker, Genesis Rodriguez, Judd Lormand, Lena Clark
Fabuła: Nowy Orlean. Nolan Hayes (Paul Walker) przybywa do szpitala, kiedy dowiaduje się, że jego ciężarna żona, Abigail (Genesis Rodriguez), uległa wypadkowi. W wyniku przedwczesnego porodu na świat przychodzi dziewczynka, która zostaje podłączona do respiratora pomagającego oddychać, a komplikacje poporodowe sprawiają, że Abigail umiera. W międzyczasie miasto pustoszy potężny huragan Katrina, wymuszając ewakuacje szpitala. Nolan nie zamierza jednak go opuszczać i decyduje się pozostać z córeczką, która nie przetrwa poza komorą wentylacyjną. W obliczu rosnącego poziomu wody i braku zasilania ojciec walczy nie tylko o utrzymanie dziecka przy życiu, ale i o przetrwanie.
filmweb.pl

Moja opinia
Przyznaję się, że film obejrzałam ze względu na Paul'a, ale także i na zapowiedź, która w jakiś sposób mnie jednak zaciekawiła. Sama postać Nolan'a na początku strasznie mnie irytowała, ale z czasem chyba się przyzwyczaiłam. W filmie nie ma jakieś dynamiki fabuły, brakowało mi tu czegoś. Nie ukrywam, że momentami był nudny. Ale samo to jak na początku mówił do własnego dziecka "nie znam Cię" a potem walczył o jego życie, potrafiło przekonać do tego wszystkiego. Film raczej do jednokrotnego obejrzenia. Jeśli nie macie ciekawszej pozycji, to możecie po niego sięgnąć :)

Premiera: 26 lipca 2013 (Polska), 16 lipca 2013 (świat)
Reżyseria: James Mangold
Scenariusz: Mark Bomback, Scott Frank
Obsada: Hugh Jackman, Tao Okamoto, Rila Ai Fukushima, Hiroyuki Sanada
Fabuła: Hugh Jackman powraca jako Wolverine. Musi stawić czoła przeznaczeniu i stoczyć walkę na śmierć i życie. We współczesnej Japonii, gdzie nie był od czasów II Wojny Światowej, Logan (Jackman) po raz pierwszy jest słaby i doprowadzony do granic wytrzymałości; walczy nie tylko z samurajskimi mieczami, ale także musi zmierzyć się ze swoją nieśmiertelnością w pojedynku, który zmieni go na zawsze. 
empik.pl

Moja opinia
Bardzo mi się podobał, a to dzięki też temu, iż wszystko odgrywało się w Japonii :D. Sama historia bardzo ciekawa, oglądało się bez nudy. Oczywiście, jako filolog, czepiałam się, że dialogi japońskie były źle tłumaczone, ale to już zboczenie zawodowe :D Trochę irytowała mnie postać Mariko, ale dało się przeżyć :) I dopiero czytając obsadę, zauważyłam, że grał tam aktor z Szybcy i Wściekli: Tokio Drift :D

Premiera: 10 maja 2013 (Polska), 10 maja 2013 (świat)
Reżyseria: Marcin Solarz
Scenariusz: Monika Góra, Michał Godzic
Obsada: Katarzyna Herman, Karolina Chapko, Paulina Chapko, Ewa Skibińska, Artur Żmijewski 
Fabuła: dwie nieznające się nastolatki (Karolina i Paulina Chapko) podczas przypadkowego spotkania odkrywają uderzające wzajemne podobieństwo. Zdarzenie to sprawia, że odkrywają nieprawdopodobną pomyłkę sprzed wielu lat. Okazuje się, że niechcący zostały podmienione w jednym ze szpitali i trafiły do niewłaściwych domów. Po tym wydarzeniu już nic nie jest takie jak dawniej. Nowe życie szybko okazuje się zgoła odmienne niż to, które sobie wyobrażały.
empik.pl

Moja opinia
Bardzo chciałam obejrzeć ten film po zapowiedzi. Długo do niego się zbierałam, a jak w końcu się wzięłam za niego to po 40 minutach go wyłączyłam. Był po prostu nudny i przewidywalny. Po chyba dwóch czy trzech tygodniach wróciłam do niego i obejrzałam do końca. Mam wrażenie, że za dużo tego wszystkiego (mam na myśli problemów) było naraz. Sama tematyka jest bardzo ciekawa i chyba dlatego tyle nadziei pokładałam w tym filmie. Gra aktorska w sumie też była średnia. Opinie znajomych są podzielone, ale ja raczej już nie wrócę do tego filmu.

Premiera: 8 maja 2013 (świat)Reżyseria: Omid Nooshin
Scenariusz: Andy Love, Omid Nooshin
Obsada: Dougray Scott, David Schofield, Kara Tointon, Iddo Goldberg
Fabuła: Pędzący, londyński pociąg zostaje uprowadzony przez psychopatę. Niewielka grupa pasażerów próbuje powstrzymać szaleńca.
filmweb.pl

Moja opinia
Przez przypadek natrafiłam na zapowiedź i dlatego też postanowiłam obejrzeć ten film :D. Przede wszystkim co mnie najbardziej irytowało, to że postać Polaka brali za Rosjanina. Normalnie coś mnie trafiało. Fabuła dość długo się rozkręca, ale czuję w niej niedosyt. Tak naprawdę nie do końca widzimy psychopatę (już po przejęciu pociągu), nie ma z nim jakiegokolwiek kontaktu. Brakuje tego, ale film sam w sobie jest OK. Na początku się wlekł, ale potem było już dobrze :)


Premiera: 12 stycznia 2012 (Polska), 6 października 2011 (świat)
Reżyseria: Craig Brewer
Scenariusz: Dean Pitchford, Craig Brewer
Obsada: Kenny Wormald, Andie MacDowell, Dennis Quaid, Julianne Hough, Miles Teller 
Fabuła: remake filmu z 1984 roku. Historia Rena McCormacka (Kenny Wormald), chłopaka wychowanego w mieście, który przeprowadza się do konserwatywnego miasteczka, gdzie jego miłość do rockowej muzyki nie jest tolerowana w szkole średniej i doprowadza do szaleństwa lokalnych kaznodziei.
filmweb.pl

Moja opinia
Film pierwszy raz obejrzałam w zeszłym roku przed świętami, kiedy to szukałam jakiś tanecznych do obejrzenia :) Trafiłam na niego przez przypadek i wcale nie żałowałam, gdyż jest świetny! Ostatnio obejrzałam go ponownie z moim Chłopakiem, któremu także się spodobał :D Troszkę prosta historia, ale potańcówki i muzyka w filmie są świetnie - aż samemu chce się tańczyć!:D Naprawdę szczerze go polecam.

Premiera: 12 kwietnia 2013 (Polska), 11 marca 2013 (świat)
Reżyseria: Jon M. Chu
Scenariusz: Rhett Reese, Paul Wernick 
Obsada: Dwayne Johnson, Bruce Willis, D.J.Cotrona, Byung Hyun Lee
Fabuła: Oddział Joe podczas rutynowej misji zostaje zdradzony i wymordowany. Ocaleli członkowie ekipy będą musieli dowiedzieć się, kto stoi za atakiem i wymierzyć sprawiedliwość.
filmweb.pl

Moja opinia
Dla tych, którzy nie wiedzą, jest to druga część. I szczerze? Pierwsza była o niebo lepsza. Przede wszystkim zaliczyłam zonka, jak się dowiedziałam od chłopaka, iż w pierwszej części Cień Burzy zginął. Dość pocharatany, wbity nóż, wpadł w jakąś wodę, a w dwójce - jak gdyby nic mu się nie stało Oo. Sama śmierć Duke'a (bohatera z 1 serii) była dla mnie totalnie bezsensowna. Ogólnie fabuła w dwójce jest beznadziejna, a raczej tak naprawdę jej nie ma. Czułam jakiś taki niedosyt. Za to roiło się od efektów. Recenzji 1. tutaj nie zamieszczam, bo znowu oglądałam w ratach i mam to niedokończone. Ale nie ukrywam, że oglądałam te filmy dla swojego Koreańca XDDD

Widzieliście któryś z tych filmów?:D

Charlotte

6 komentarzy:

  1. Sporo filmów, ja od dawna mam chęć na ,,Iluzję" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz dwa trzy umierasz Ty był ok ;) Nie spodziewałam się końcówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taaak, a Paul Walker z "Szybcy i wściekli" zginął w wypadku ;c

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko Szybkich i wściekłych. Bardzo lubię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja żadnego z tych filmów nie znam, oprócz Oszukanych - nie oglądałam jeszcze, ale mam zamiar, tylko jak na złość czasu brak.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Iluzja" - jeden z najlepszych filmów jakie w ciągu tego roku mogłam zobaczyć! Klasa sama w sobie! :)
    "Oszukane" też całkiem przyjemne, doprowadziły mnie nawet do tego, że byłam na nich w kinie aż dwa razy ;)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz! Jeśli chcesz przeczytać o czymś konkretnym, daj znać, a wezmę to pod uwagę! A jeśli masz pytania - nie krępuj się :)