18 lut 2019

Sezon na lisa - Agata Czykierda-Grabowska


Paula zaczyna pracę w pensjonacie Lisia Dolina. Zdecydowała się na tę pracę głównie ze względu na brata, który wymaga rehabilitacji, a ta jest dość kosztowna. A nie trzeba mówił, że Paula kocha swojego brata ponad życie i oddała by wiele, żeby był zdrów. Dlatego też nie przeszkadza jej to, że będzie na zmywaku, czy po prostu sprzątać. Jest drobną dziewczyną, ale pracy wcale się nie boi. Nie przypuszcza jednak, że będzie miała czas na zawieranie nowych znajomości. Szczególnie z takim jednym chłopakiem na tandemowym rowerze, który pokaże jej, że nie musi już sama dźwigać problemów rodzinnych.

Olek przyjeżdża do pracy do Lisiej Doliny, żeby zarobić pieniądze na wyjazd do Kanady. Zakochany jest w Sarze, która z kolei spotyka się z Pawłem. Olek wie, że nie ma szans i musi się po prostu wyrwać. W pensjonacie ma na niego ochotę jego właścicielka, ale Olek nie należy do tego typu facetów. Ba, nawet nie myśli, by się spotykać tutaj z jakąś panną. Dopóki jego oczom nie ukazuje się rudowłosa dziewczyna...

Czy wakacje wystarczą, by się zakochać na zabój? Jaką podejmą decyzję? Przecież każde z nich mieszka gdzie indziej. Czy miłość wybaczy wszystko?

***

Od razu mogę śmiało napisać, że to najlepszy tom ze wszystkich trzech! Pierwszy raz do mnie nie przemówił, Stand by me było lepsze, ale to właśnie Sezon na lisa skradł moje serce! Takiej lektury ostatnio potrzebowałam, a Agata spełniła moje oczekiwania!

Bohaterów polubiłam od początku. Paula jest super dziewczyną, oddaną rodzinie i cóż, nie ma co ukrywać - przez chwilę przejęła rolę matki, która niekoniecznie radzi sobie z życiem i chorym dzieckiem, bratem Pauli. To dziewczyna postanawia wyjechać na Mazury, by zarobić pieniądze na jego rehabilitację. Podczas tej wyprawy żyje skromnie, by jak najwięcej odłożyć. Sama też cierpi na pewną przypadłość, przez którą musi uważać, bo nie raz się zdarzy, że będzie miała problemy!

Olek to też fajny chłopak. Zaradny, pomocny i wesoły. Nie przystawia się do Pauli, choć ją z czasem zaczyna lubić, a co za tym idzie - więcej czasu spędzają razem. Na początku jest to relacja typowo koleżeńska, dopiero z czasem zaczyna się coś między nimi dziać. Ale jest to naprawdę naturalne - nie ma takiego nagle bum, motylki wzięły się znikąd. Naprawdę dzieje się to swoim tempem, przez co ta historia jest naprawdę urocza. Olek nawet jest uroczy! Uwielbiam to jak przezywa Paulę :D

Pojawiają się też postaci z poprzednich tomów i jak możemy się przekonać - związek Sary miewa się dobrze i to bardzo dobrze :)

Jest to prosta historia i tak naprawdę nic nowego na rynku wydawniczym. Jednak lekkość, z jaką się czyta tę książkę, sprawia, że pochłaniamy strony zdecydowanie za szybko! Dawkowałam ją sobie, odrywałam się od niej, bo nie chciałam jej tak szybko kończyć. Jak nigdy zżyłam się tak z bohaterami :) Proste, prawdziwe, nic zmyślonego i nierealnego. Książka idealna na wieczór, a już na pewno zapragniemy, by pojawiło się lato!

Co ja mogę więcej napisać? Po prostu przeczytajcie! Uwierzcie mi, przy tej książce świetnie spędzicie czas!

Tytuł: Sezon na lisa
Autorka: Agata Czykierda-Grabowska
Ilość stron: 304


Za możliwość lektury serdecznie dziękuję Wydawnictwu NOVAE RES.



36 komentarzy:

  1. Już nie mogę doczekać się, kiedy będę miała możliwość przeczytania tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa pierwsze tomy były świetne! Muszę poznać i ten 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. NIekiedy człowiek potrzebuje właśnie takich książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lekkość w czytaniu na pewno mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm... Wydaje mi się, że ta seria mogłaby mi się spodobać. Nigdy jakoś na nią nie natrafiłam i widzę, że warto nadrobić zaległości :)

    Serdecznie zapraszam na lustrzana nadzieja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam coraz większą ochotę na tę książkę :) same bardzo pozytywne opinie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że ta seria mogłaby mi się spodobać. Chętnie to sprawdzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie przeczytam coś w tym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu sięgnąć po tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że nie czytałam poprzednich tomów, ale seria warta uwagi :D Wiele słyszałam o tej pani :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    Eli z https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio czytam same pozytywne opinie o twórczości tej autorki. Będę musiała się w końcu do nich przekonać :D

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprzednie tomy są dla mnie średniakami ale ten był super :D

      Usuń
  12. Tym razem chyba sobie odpuszczę, bo to raczej nie są moje klimaty. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyli zapowiada się sympatyczna obyczajówka... jak wpadnie w moje czytelnicze łapki to poczytam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydałoby się zacząć od 1 tomu, więc zobaczymy jak to będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po książki Pani Agaty mam ochotę sięgnąć od dawna, jednak wolałabym zacząć od innej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie kojarzę tej serii, więc raczej jeszcze nie czytałam. Nie wiem jeszcze czy czuję się skuszona do przeczytania. Zobaczymy, w każdym razie będę pamiętać o niej :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz! Staram się odwiedzać Wasze blogi na tyle, na ile pozwala mi czas. Jeśli macie pomysł na jakiś post inny niż recenzje książek - jestem otwarta na sugestie. Mogą to być posty związane z nauką języków obcych, tłumaczeniem seriali, czy innego typu.
Jeśli masz pytania to zapraszam do kontaktu: misako.amaya@wp.pl

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia